می گیلان

تاریخ, موسیقی, فرهنگ, جغرافی, زبان, شعر و مسایل روزمره گیلان

رشت – فومن

Posted by صابر در اکتبر 29, 2009

لینک فیلم

چند روز پیش دانشکده بودم(تربیت دبیر صومعه سرا)، می خواستم برگردم رشت که باران شروع شد، خیلی شدید بود، رسیدم به پسیخان در نزدیکی رشت که باران به حدی شدت گرفت که من هیچ بارانی به شدت آن را  به یاد ندارم. در عرض 5 دقیقه خیابان تبدیل شد به رودخانه. فیلمی که در بالا می بینید، فکر کنم باید 5 دقیقه ای پس از قطع باران باشد، باران در 5 دقیقه اول باعث طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل شد، اکثر معابر شهری رشت دچار آب گرفتگی شدند. البته دوستان به شوخی می گفتند در میدان توشیبا باید با قایق موتوری رفت و آمد می شد.  بارش باران حدود 30 دقیقه جریان داشت و آن طور که به خاطر دارم 3 الی 4 ساعت پس از آن رشت به حالت عادی برگشت، ولی خب رشت است و شهر بارانی که هیچ تدابیر درست و حسابی در مواقع بارانی برای آن اندیشیده نشده. از ترافیک وحشتناکی که به صورت بی سابقه به یک باره صورت گرفت(من بین یخسازی تا توشیبا را 1.5 طول کشید تا برسم)گرفته تا بدست نیامدن وسیله حمل و نقل عمومی و انواع و اقسام مشکلاتی که همشهریان می دانند چه چیزهایی در این مواقع پیش میاید.

به هر حال من دوربین نداشتم که از لحظات حساس بارانی فیلم بگیرم  وگرنه فیلم های جالبتری مخصوصا از اوج بارندگی آپلود می کردم.

یک پاسخ to “رشت – فومن”

  1. افضلی said

    یادش بخیر اونجا یه زمانی درس میخوندیم طغیان کردیم تا فرستادنمون شهیدرجایی تهران
    الان چه رشته هایی داره؟لیسانس که نداره نه؟ اصلا دبیری میده بیرون که هنوزهم اسمش تربیت دبیره؟

پاسخی بگذارید

 
